Co znamená ŽítNEJ? Zdravější pečivo a pomoc potřebným
Poděkování Farní charity Česká Lípa zákazníkům Jizerských pekáren za překročení 300 000 Kč.
Před dvěma lety uvedly českolipské Jizerské pekárny na trh v rámci kampaně zdravých žitných výrobků ŽítNEJ rohlík Otesánek. K němu se na sklonku letošní zimy přidal žitný Bochánek. Od svého počátku mají výrobky dva cíle – dopřát zákazníkům zdravější a přitom chutné pečivo, a také prodejem podpořit českolipské Azylové domy Jonáš pro matky, či otce s nezaopatřenými dětmi.
Z každého prodaného kusu pečiva totiž přispívají zákazníci jednu korunu na provoz dvou azylových domů v České Lípě a Dobranově. V posledních šesti měsících tak bylo Charitě darováno průměrně 15 000 Kč měsíčně, celkově pak od května 2017 přibylo na účet Farní charity Česká Lípa díky zákazníkům Jizerských pekáren neuvěřitelných 307 402 Kč.
„Srdečně děkujeme za dlouhodobou podporu všem zákazníkům Jizerských pekáren. Jsme hrdí na to, že jim výrobky ŽítNEJ chutnají a zároveň jimi přispívají na provoz našich dvou domů, na jejich vybavení, na které se nám jinak těžce shánějí finance,” řekla za Farní charitu Česká Lípa ředitelka Eva Ortová.
Pravidelný příspěvek umožňuje Azylovým domům Jonáš vybavovat prostory mnoha bezpečnostními věcmi, protipožárními dveřmi a okny či venkovním kamerovým systémem, osvětlením nebo renovovat novým technickým vybavením, bojlery či plynovými sporáky. Za darované peníze byly také pořízeny nové podlahové krytiny.