Jizerské pekárny přispěly dvěma sty tisíci na Charitu a rozšiřují portfolio výrobků ŽítNEJ
Jizerské pekárny Česká Lípa před dvěma lety zahájily s Farní charitou Česká Lípa kampaň zdravých výrobků ŽítNEJ. K žitnému rohlíku Otesánek, jehož nákupem podpořili zákazníci Azylový dům Jonáš dvěma sty tisíci korun, od 14. února přibyl nový výrobek ŽítNEJ Bochánek.
Pečivo ŽítNEJ vzešlo z potřeby uvést na trh zdravější žitné produkty, ale zároveň Farní charitě Česká Lípa darovat zcela nový výrobek, z jehož prodeje půjde vždy část výtěžku na podporu její činnosti.
Jizerské pekárny Česká Lípa jsou dlouhodobým charitním partnerem. Více jak deset let ji každoročně podporují prostřednictvím daru z finanční odměny za regionální výrobek roku.
„Před dvěma lety jsme si řekli, že bychom z každoroční jednorázové podpory chtěli udělat podporu pravidelnou, měsíční. Azylové domy, které pomáhají matkám a otcům s dětmi bez střechy nad hlavou, to prokazatelně potřebují a zároveň si to zaslouží,“ řekl k podpoře ředitel Jizerských pekáren Roman Kozák.
Pravidelný příspěvek, který činí již dva roky bezmála desetisíc korun měsíčně, umožnil Azylovému domu Jonáš v České Lípě a Dobranově mimo jiné vybavit prostor mnoha bezpečnostními věcmi, protipožárními dveřmi a okny či venkovním kamerovým systémem, nebo renovovat novým technickým vybavením, bojlery či plynovými sporáky. Celková darovaná částka od května 2017 do února 2019 zatím činí 205.560 Kč.
„Každá firma by měla být ve svém regionu společensky odpovědná. Podpořit organizaci, která pomáhá lidem, je přirozená věc,“ dodal Kozák.
ŽítNEJ Bochánek je spolu s ŽítNEJ Otesánkem k prodeji ve všech podnikových prodejnách Jizerských pekáren. Z každého prodaného kusu jde 1 Kč na podporu Azylového domu Jonáš.